Jak wrócić do formy po zimie? Jak odzyskać szczupłą sylwetkę? Wiosna za pasem, w związku z czym coraz więcej z nas zadaje sobie takie pytania. Brak aktywności fizycznej, a także długie zimowe wieczory spędzone przed telewizorem z paczką przekąsek w ręku zrobiły swoje. Stając na wadze często zauważamy dodatkowe kilogramy. Nie ma jednak powodu do paniki. Do lata zostało kilka miesięcy, zatem mamy wystarczająco dużo czasu, aby powrócić do doskonałej formy. W jaki sposób możemy to zrobić? Sprawdźmy.

Zdrowe odżywianie

Skuteczna redukcja masy ciała w 30% zależy od treningów i w aż 70% od odpowiedniego sposobu odżywiania. Wystarczy zmodyfikować żywieniowe nawyki, a szybko zauważymy pierwsze rezultaty. Przede wszystkim zrezygnujmy z jedzenia przetworzonej żywności, fast foodów, cukrów prostych i białego pieczywa. Do naszego menu wprowadźmy więcej owoców i warzyw, kasz, orzechów, ciemnego pieczywa, ryb, chudego mięsa i nabiału.

Jedzmy pięć niewielkich posiłków, zachowując pomiędzy nimi maksymalnie czterogodzinne przerwy. Nie rezygnujmy ze śniadań. Ten najważniejszy posiłek nie tylko dostarczy nam solidnej dawki energii, ale również sprawi, że w ciągu dnia nie odczujemy nagłych napadów głodu. To właśnie wtedy najczęściej sięgamy po niezdrowe przekąski. Pozostając w temacie przekąsek. Zamiast drożdżówek, czy hot dogów zakupionych na stacji benzynowej, zjadajmy owoce lub orzechy. Kolację jedzmy najpóźniej na trzy godziny przed snem. Pamiętajmy, aby była lekkostrawna.

Pijmy minimum 1,5 l wody dziennie. Całkowicie zrezygnujmy ze słodzonych napojów. Uważajmy również na soki owocowe. Często zawierają duże ilości cukru. Lepszym pomysłem jest przygotowanie ich samodzielnie w domu przy pomocy sokowirówki.

W ustaleniu menu dopasowanego do naszego trybu życia i stanu zdrowia pomoże nam dietetyk. Specjalista nie tylko rozpisze nam jadłospis, ale również zaproponuje suplementację oraz udzieli kilku wskazówek, w jaki sposób szybciej zrzucić nadprogramowe kilogramy.

Jeżeli nie mamy zdolności kulinarnych lub z powodu braku czasu nie jesteśmy w stanie przygotowywać na bieżąco zdrowych posiłków, z pomocą przychodzi catering dietetyczny. Z takiej oferty mogą już korzystać nie tylko mieszkańcy dużych metropolii, ale również mniejszych miasteczek. Wystarczy wybrać odpowiednią kaloryczność dań i określić preferencje żywieniowe. Od tego momentu każdego dnia prosto pod nasze drzwi trafią posiłki, które pozwolą nam osiągnąć idealną sylwetkę.

Zakup cateringu dietetycznego bez nadszarpnięcia domowego budżetu jest możliwy dzięki krótkoterminowej pożyczce SOLVEN. To nawet 8000 zł przy RRSO równej 1968,24%.

Jak uzyskać szczupłą sylwetkę? Aktywność fizyczna

Aby cieszyć się smukłą sylwetką zdrowe odżywianie nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze ruch.  Dlatego warto zapisać się na zajęcia sportowe. Jeżeli mamy w sobie dużo energii, a dodatkowo chcemy podnieść poziom endorfin doskonałym pomysłem będzie aerobik. Miłośnicy pływania powinni rozważyć zapisanie się na basen. Już kilka wizyt w tygodniu w krótkim czasie zaowocuje nie tylko zgrabną sylwetką, ale również redukcją cellulitu. Pływanie wpływa również zbawiennie na kręgosłup.

Doskonałym sposobem na wypracowanie smukłej sylwetki jest także taniec. Zumba, rytmy latynoamerykańskie czy modern jazz. Każde z tych zajęć pomaga osiągnąć wymarzoną sylwetkę. To jakie wybierzemy zależy wyłącznie od naszych preferencji.

Alternatywą dla tańca mogą być zajęcia sportowe. Podczas partyjki squasha lub treningu kick boxingu spalimy wiele kalorii.

Aktywność fizyczna nie musi się oczywiście ograniczać do zajęć w klubach. Zimowa aura daje nam wiele okazji do uprawiania sportów na świeżym powietrzu.

Mieszkańcy górskich miejscowości zbędne kalorie mogą spalić na stoku. Deska snowboardowa lub narty to doskonali sprzymierzeńcy w walce z dodatkowymi kilogramami. Jeżeli nie mamy do dyspozycji stoków, na pewno w najbliższej okolicy uda nam się znaleźć lodowisko.

Pamiętajmy również, że nawet niewielkie zmiany w codziennych czynnościach mogą okazać się zbawienne dla naszej figury. Dlatego zamiast windy wybierajmy schody, zrezygnujmy z samochodu na rzecz krótkiego spaceru.  Te z pozoru mało znaczące nawyki pozwolą nam spalić wiele dodatkowych kalorii.

Walka z nadwagą: zabiegi kosmetyczne

Często pomimo stosowania wymyślnych diet i uprawiania sportu nie możemy pozbyć się zbędnych kilogramów. Zdarza się bowiem, że nasze problemy z nadwagą spowodowane są problemami zdrowotnymi, przyjmowanymi lekami lub kwestiami genetycznymi. W takim przypadku pomocne okażą się zabiegi kosmetyczne. W każdym salonie znajdziemy pełen wachlarz ofert dopasowanych do naszych potrzeb.

W ostatnim czasie niezwykłą popularnością cieszy się endermologia. Ten masaż podciśnieniowy nie tylko wyszczupla sylwetkę, ale również ujędrnia ciało oraz redukuje cellulit.

Podobny efekt można uzyskać dzięki chińskim bańkom. Ten zabieg jeszcze do niedawna kojarzył się z leczeniem chorób. Dziś stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów walki z tkanką tłuszczową i pomarańczową skórką.

Wśród klientek salonów kosmetycznych dużą popularnością cieszą się również drenaże limfatyczne. Zabieg ma na celu pobudzenie przepływu limfy w organizmie. Dzięki temu następuje przyspieszenie procesu przemiany materii, a toksyny są usuwane z organizmu. W rezultacie nasze ciało jest smuklejsze i jędrniejsze, a cellulit zredukowany.

Musimy jednak pamiętać, że każda z tych metod przyniesie efekty dopiero po wykonaniu całej serii zabiegów. Najczęściej jest ich dziesięć.

Czytaj również Jak wyrzeźbić sylwetkę na lato?

Podsumowanie

Odchudzanie to proces, który wymaga od nas konsekwencji i cierpliwości. Jeśli jednak będziemy racjonalnie się odżywiać, wprowadzimy do naszego życia aktywność fizyczną oraz zdecydujemy się na zabiegi kosmetyczne, możemy być pewni, że osiągniemy sukces. Aby pieniądze nie stanowiły przeszkody na drodze w osiągnięciu wymarzonej sylwetki, oferujemy krótkoterminową pożyczkę SOLVEN. Do 1000 zł całkowicie za darmo, pod warunkiem terminowej spłaty.